27 Haziran 2012 Çarşamba

Yapmak istediğim bir oyun modu


 Önce sağlam güzel grafikli bir strateji oyunu bulunmalı, modern zamanda geçen ve gerçekçi, turn- based ya da real time olabilir. Sonra yapılacak mod şundan ibaret olacak bir savaş var bu savaş küçük bir ülkede cereyan ediyor. Bir iç savaş ya da iki küçük ülkenin savaşı ülkelerin toplam hazineleri ve gelirlerinin yanı sıra toplam nüfusları da oyunun başından belli olacak. Mesela Kömüristan bir milyar dolar hazine, beş yüz bin nüfus yirmi bin asker yüz tank yirmi helkopter otuz uçak(küçük ve eski uçaklar), beşyüz zırhlı taşıyıcı muhtelif sayısı belli araç gereç. Mermerya sekizyüz milyon dolar hazine, altı yüzbin nüfus gibi yirmi beşbin asker ve sayılı araç gereç silah gibi. Sonra oyun başlayacak oyunda yüzbaşı ya da teğmen gibi küçük bir rütbe ile başlanacak ve modun orijinal oyundan ilk farkı piyadelerin çok bol, zırhlı araçların özellikle tankların nadir olması olacak. Mesela oyuna ilk başlandığında emrinizde elli askeriniz(beş tane onarlı birlik gibi düşünün) olacak ancak sadece bir tane zırhlı personel taşıyıcınız bulunacak. İkinci farkı çatışmalarda kayıp vermekte verdirmekte daha zor olacak: piyadeler hemen siper alıp uzun süre çatışacak(bunun için biraz ekstra yazılım gerekecektir ) bu yüzden hantal toplar ve sınırlı sayıda bulunacak rpg cephanesi çok önemli olacak. Bunun yanı sıra düşmanı iki farklı açıdan ateş altına almakta çok etkiyi olacak özellikle düşman piyadesinin arkasına dolanmak düşmanı hemen bitirecek, bu yüzden piyadeler özellikle siper almadıkları zaman çok kayıp verecekler ki bu durumun önüne geçilebilsin düşmanı kuşatmak kolay olmasın. Oynanışta topların ve zırhlı araçların büyük üstünlüğü cephane sınırı ile azaltılacak.            Oyunun oynanışının farkları bunlar olacak ancak esas fark görev sisteminde olacak mesela: Oyunda en beceriksiz oyuncunun bile kolayca başarabileceği bir ana görev olacak. Bunun yanı sıra en az üç tane de yan görev olacak bu yan görevleri yaptıkça terfi puanı kazanılacak ve rütbe atlanacak. Sadece ana görevleri yaparak oyunun başında teğmen iken oyunun sonunda yani savaş bittiğinde hepi topu yüzbaşı olunmuş olabilecek.      İkinci önemli mesele birlikleri korumak olacak çünkü takviye ve kaynaklar epey sınırlı olacak, her görevde bir önceki görevdeki askerlerimiz aynı halde yer alacak takviyeler ise başarı ile orantılı olacak.      Üçüncü bir farksa savaşta verilen zarar mesela diyelim görevin birinde çok zor bir iş başarıp düşmanın uçak savar bataryalarını ele geçirdiniz ve on uçağını düşürdünüz hem sağlam bir terfi alacak hem de bir daha o uçaklarca oyun boyunca rahatsız edilmeyeceğinizden o cephede işiniz oldukça kolaylaşacak. Ya da tankları düşünün, göreviniz olmadığı halde on düşman tankını patlatmayı başardınız, ilerleyen bölümlerde görevleri gerçekleştirmek kolaylaşacak çünkü başta belirttiğim gibi oyunda silah sayısı sınırlı ve para da az bundan dolayı bir sürü uğraştan sonra yok ettiğiniz düşmanların yerine hemen yenisinin gelebildiği bir oyun olmayacak.             Peki, tüm bunlar nasıl olacak, basit oyunda bir ana harita olacak ülkelerin ve orduların durumunu gösterecek beş cephe bulunacak ve buralarda asker ve araç sayıları belli olacak, bu ana harita bu tür verileri görev öncesi göstermek dışında çok bir işleve sahip olmayacak.        Terfi ettikçe elbette sizin ve dolayısıyla savaştığınız düşmanın birlikleri büyücek başlarda ana ordunun yan görevlerini yapan bir birlik iken zamanla cephe komutanı bile olabileceksiniz. Oyunda senaryo yazılardan ibaret olacak ama başarı savaş zamanı ve toplam ölen insanla belirlenecek yani oyunda sadece ana görevleri yapıp terfi etmeden sekiz, on sene süren bir savaşın içinde ülkenin kaynaklarını ve insanlarını kaybetmesini izleyebileceğiniz gibi. Kısa sürede çok büyük başarılar elde edip şehirlerin savaş alanına dönmesini sivillerin ölmesini (oyunda binalar kullanılacak ve kullanıldığında bu işin çaresi binayı yıkmak olacak ama genelde yerleşim yerleri de tahliye edilmemiş olacak bu siviller savaş esnasında barınaklarda olacak değillerse ortalıkta koşuşacaklar. ) Her iki ülkeye de iyilik yapıp bir, iki senede savaşın bitmesini sağlayabileceksiniz, bu durumda hem askerlerin hem vatandaşların hem de savaş uzadığında size verilmeye başlanan düşmanın şu para kaynağını yok et bu sanayi sitesini bombabala gibi görevler sonucunda oluşacak harabe durdurulacak ve bütün oyundaki esas amaç bu olacak. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder