Önce sağlam güzel
grafikli bir strateji oyunu bulunmalı, modern zamanda geçen ve gerçekçi, turn-
based ya da real time olabilir. Sonra yapılacak mod şundan ibaret olacak bir
savaş var bu savaş küçük bir ülkede cereyan ediyor. Bir iç savaş ya da iki
küçük ülkenin savaşı ülkelerin toplam hazineleri ve gelirlerinin yanı sıra
toplam nüfusları da oyunun başından belli olacak. Mesela Kömüristan bir milyar
dolar hazine, beş yüz bin nüfus yirmi bin asker yüz tank yirmi helkopter otuz
uçak(küçük ve eski uçaklar), beşyüz zırhlı taşıyıcı muhtelif sayısı belli araç
gereç. Mermerya sekizyüz milyon dolar hazine, altı yüzbin nüfus gibi yirmi
beşbin asker ve sayılı araç gereç silah gibi. Sonra oyun başlayacak oyunda
yüzbaşı ya da teğmen gibi küçük bir rütbe ile başlanacak ve modun orijinal
oyundan ilk farkı piyadelerin çok bol, zırhlı araçların özellikle tankların
nadir olması olacak. Mesela oyuna ilk
başlandığında emrinizde elli askeriniz(beş tane onarlı birlik gibi düşünün)
olacak ancak sadece bir tane zırhlı personel taşıyıcınız bulunacak. İkinci
farkı çatışmalarda kayıp vermekte verdirmekte daha zor olacak: piyadeler hemen
siper alıp uzun süre çatışacak(bunun için biraz ekstra yazılım gerekecektir )
bu yüzden hantal toplar ve sınırlı sayıda bulunacak rpg cephanesi çok önemli
olacak. Bunun yanı sıra düşmanı iki farklı açıdan ateş altına almakta çok
etkiyi olacak özellikle düşman piyadesinin arkasına dolanmak düşmanı hemen
bitirecek, bu yüzden piyadeler özellikle siper almadıkları zaman çok kayıp
verecekler ki bu durumun önüne geçilebilsin düşmanı kuşatmak kolay olmasın.
Oynanışta topların ve zırhlı araçların büyük üstünlüğü cephane sınırı ile
azaltılacak. Oyunun oynanışının
farkları bunlar olacak ancak esas fark görev sisteminde olacak mesela: Oyunda
en beceriksiz oyuncunun bile kolayca başarabileceği bir ana görev olacak. Bunun
yanı sıra en az üç tane de yan görev olacak bu yan görevleri yaptıkça terfi
puanı kazanılacak ve rütbe atlanacak. Sadece ana görevleri yaparak oyunun
başında teğmen iken oyunun sonunda yani savaş bittiğinde hepi topu yüzbaşı
olunmuş olabilecek. İkinci önemli
mesele birlikleri korumak olacak çünkü takviye ve kaynaklar epey sınırlı
olacak, her görevde bir önceki görevdeki askerlerimiz aynı halde yer alacak
takviyeler ise başarı ile orantılı olacak. Üçüncü
bir farksa savaşta verilen zarar mesela diyelim görevin birinde çok zor bir iş
başarıp düşmanın uçak savar bataryalarını ele geçirdiniz ve on uçağını
düşürdünüz hem sağlam bir terfi alacak hem de bir daha o uçaklarca oyun boyunca
rahatsız edilmeyeceğinizden o cephede işiniz oldukça kolaylaşacak. Ya da
tankları düşünün, göreviniz olmadığı halde on düşman tankını patlatmayı
başardınız, ilerleyen bölümlerde görevleri gerçekleştirmek kolaylaşacak çünkü
başta belirttiğim gibi oyunda silah sayısı sınırlı ve para da az bundan dolayı
bir sürü uğraştan sonra yok ettiğiniz düşmanların yerine hemen yenisinin
gelebildiği bir oyun olmayacak. Peki,
tüm bunlar nasıl olacak, basit oyunda bir ana harita olacak ülkelerin ve
orduların durumunu gösterecek beş cephe bulunacak ve buralarda asker ve araç
sayıları belli olacak, bu ana harita bu tür verileri görev öncesi göstermek
dışında çok bir işleve sahip olmayacak. Terfi
ettikçe elbette sizin ve dolayısıyla savaştığınız düşmanın birlikleri büyücek
başlarda ana ordunun yan görevlerini yapan bir birlik iken zamanla cephe
komutanı bile olabileceksiniz. Oyunda senaryo yazılardan ibaret olacak ama
başarı savaş zamanı ve toplam ölen insanla belirlenecek yani oyunda sadece ana
görevleri yapıp terfi etmeden sekiz, on sene süren bir savaşın içinde ülkenin
kaynaklarını ve insanlarını kaybetmesini izleyebileceğiniz gibi. Kısa sürede
çok büyük başarılar elde edip şehirlerin savaş alanına dönmesini sivillerin
ölmesini (oyunda binalar kullanılacak ve kullanıldığında bu işin çaresi binayı
yıkmak olacak ama genelde yerleşim yerleri de tahliye edilmemiş olacak bu
siviller savaş esnasında barınaklarda olacak değillerse ortalıkta koşuşacaklar.
) Her iki ülkeye de iyilik yapıp bir, iki senede savaşın bitmesini
sağlayabileceksiniz, bu durumda hem askerlerin hem vatandaşların hem de savaş
uzadığında size verilmeye başlanan düşmanın şu para kaynağını yok et bu sanayi
sitesini bombabala gibi görevler sonucunda oluşacak harabe durdurulacak ve
bütün oyundaki esas amaç bu olacak.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder